יום שלישי, 3 ביולי 2018

ארבע בנות ומצלמה

"בעשר אצבעות", הוא שמו של הסרט שזכה במקום הראשון בערב סרטי הגמר ע"ש איה מלאכי שהתקיים בביה"ס 'נופי הבשור'. הסרט מבטא לא רק כישורי יצירה אלא גם הבחנה חדה בנושא שראוי וזקוק לטיפול תקשורתי. ארבע תלמידות תיכון מהמגמה לתקשורת זכו בפרס אבל גם בשיעור טוב לחיים. על צדק, על נחישות וכמובן על חברות • עפרה בן נתן



ערב הצגת סרטי הגמר של בוגרי מגמת התקשורת והקולנוע הפך עם השנים למסורת של גאווה לנוכח היכולות שמפגינים הבוגרים שלנו. 
מאז שנת 2005 תורמות משפחות מלאכי, פיינברג וגדיש את הפרסים הכספיים  לסרטים הטובים הנבחרים לפי קריטריונים מקצועיים. לדברי אייל בריברם, מנהל המגמה, ההתרגשות בערבים אלה תורמת ליצירת מתח חיובי ומגבירה את המוטיבציה אצל התלמידים.
את הערב פתחה להקת המחול של המועצה 'איה אשכול' בריקוד הורה סחרחורת. זמירה בן יוסף, מנהלת נופי הבשור, בירכה וסיפרה על איה ואף הקריאה קטע שאיה כתבה כתרגיל במסגרת קורס מש"קיות חינוך בעת שירותה הצבאי בנושא כבוד האדם באשר הוא.
לאחר הקרנת הסרטים הקהל יצא להפסקה והתבקש לבחור את הסרט חביב הקהל. במקביל ישב חבר השופטים המקצועי ודירג את הסרטים המושקעים והאיכותיים.
לסיום הערב, יוסי אביאיה מלאכי הקריא דברים שכתב לבוגרים ובהם הבעת תודה לצוות מגמת הקולנוע, המנהל אייל בריברם והמורים הדר חורש, חיים בוגנים וטלילה פרנק. להנהלת 'נופי הבשור' ולבוגרים, על ההזדמנות שניתנת למשפחה להנציח את איה בערב כה מרגש ולהעניק את הפרסים בשמחה רבה למצטיינים.

והסרט הזוכה הוא... - "בעשר אצבעות" 

הסרט "בעשר אצבעות" מספר את סיפורה הנוגע ללב של אופיר ביאר, נערה משכבה י"ב שנולדה עם נכות ביד ימין ושהצבא סרב לגייס אותה. אופיר לא ויתרה ובקשה להתנדב לצבא כמדריכת כושר. גם כאן נתקלה בסירוב חוזר ונשנה ועדיין לא ויתרה. הסרט מלווה את אופיר במאבקה נגד אטימותו של הממסד הצבאי ומלמד את הצופה נחישות מה היא. את סופו של הסיפור לא יראו הצופים, מפאת חוסר זמן, אבל עורכת הסרט, נועם קדוש, מספרת שבסופו של מאבק ממושך קיבלה אופיר אישור להתנדב לצה"ל למרות המגבלה שלה.  לדעת נועם, הסרט זכה במקום הראשון כיוון שמדובר בנושא העומד בראש רשימת הנושאים המדוברים בשיח הציבורי במדינת ישראל, "שילוב בעלי מוגבלויות בחברה. כל שמונת הסרטים שהתמודדו איתנו היו טובים, אבל שלנו היה הסרט הנכון, בזמן הנכון".
יוצרות הסרט, כולן תלמידות שכבה י"ב: רוני זוהר - מפיקה, שחף לוי - במאית, שיר שביט - צלמת ונועם קדוש - העורכת. 
שיר שביט,  צלמת הסרט, רואה בסרט מקור להשראה: "למדתי מהסרט שכשרוצים משהו, נלחמים עליו ומאמינים בו, בסוף זוכים. דרך הסרט למדתי להכיר את אופיר שהיא חברת ילדות שלי, יותר לעומק. מבחינתי היא מודל לחיקוי". 
אופיר ביאר מספרת שהיה חשוב לה לשתף פעולה עם הפקת הסרט כדי לשמש השראה לתלמידים בכל הארץ: "רציתי שילדים עם מוגבלות יזדהו איתי ורציתי לחולל שינוי. אני מאמינה שהכול אפשרי אם רק רוצים, גם אם מוסדות ואירגוניים ישימו חסמים בדרך. צילום הסרט העצים אותי ואת הדרך שבה בחרתי ללכת". יוצרות הסרט מבקשות לשלוח תודה מיוחדת להדר חורש - מורתן ממגמת תקשורת ולאייל בריברם, שללא הליווי המקצועי שלו בכל מה שקשור לצילום סרט, כל זה לא היה קורה.


רשימת הסרטים שהשתתפו בגמר

התחנה האחרונה, עלילתי
צילום: סער שליש, עריכה: אמיר הראל, בימוי: שקד פרקש, הפקה: ניב כספי, תסריט: שקד פרקש ואמיר הראל.
צלילי החיים, דוקומנטרי:
עריכה והפקה: אופיר איסר, צילום ובימוי: רחלי מוסקוביץ.
גלגל הסיפור, ניסיוני:
צילום: שובל הרוש, תסריט ובימוי: ענאל מלכי, עריכה: שובל הרוש וענאל מלכי, הפקה: אורי טלקר.
פרום, עלילתי:
הפקה: נעם חבשוש, צילום ועריכה: יובל חורש, בימוי: עינב סעד.
כשהקר מת, עלילתי:
בימוי ועריכה: אורי מלקר, צילום ועריכה: עדי כהן, תסריט והפקה: מעין לוין.
נינה, עלילתי:
בימוי: ליר נחמני, הפקה: שילת דימרי, צילום: זיו אסולין, עריכה: דניאל נרדיה.
אם אני לי נילי, דוקומנטרי:
בימוי: טליה מלמן, צילום: תמר דוננה, עריכה: מיה פלג, הפקה: אורי כהן.
הבית, עלילתי:
בימוי: תום אמסלם, עריכה: בן רודאף, הפקה: רון קאשי, צילום: שקד כמין.
בעשר אצבעות, עלילתי:
צילום: שיר שביט, עריכה: נועם קדוש, בימוי: שחף לוי, הפקה: רוני זוהר.

2 תגובות:

  1. הייתי בערב הקרנת הסרטים ואכן הייתי פעור פה לנוחך הרמה הגבוה של הסרטים.
    הסרט ב10 אצבעות ריגש אותי והוכיח שדבקות במטרה היא הדרך ושאף פעם אסור לאבד תיקווה ולוותר.
    כל הכבוד לבוגרים הרשמתם אותי עד מאוד

    השבמחק


  2. היי אנחנו עושות שיחות סקס בוואצפ, ומוכרות סרטי סקס פרטיים שלנו שצילמנו בבית שלחו לנו הודעה אנחנו חמות:

    בר 050-7534732

    או למאיה 055-5578177


    שיחות סקס, שיחות סקס מדליקות, שיחות סקס בערבית, שיחות סקס ישראליות, שיחות סקס, שיחות סקס בחינם, שיחות אירוטיות, שיחות ארוטיות, שיחות סקס בטלפון,שיחות סקס לוהטות,
    שיחות סקס בעברית, שיחות סקס בוואצפ, שיחות סקס בטלגרם, שיחות סקס חרדיות, שיחות סקס ארוטיות בטלפון,שיחות סקס לייב, סקספון, סקס בטלפון, שיחות סקס עם ישראליות, שיחת סקס

    השבמחק