יום חמישי, 12 באפריל 2018

אפי מישוב רץ לראשות המועצה

אפי מישוב מאוהד היה קצין בקבע. 27 שנים שירת בצה"ל - מהן ביחידות לוחמות. אבל מה שהכשיר אותו לתפקיד, לטעמו, היה השירות בפיקוד העורף - שם הכיר את מה שקורה ברשויות מקומיות והתמחה בניהול צח"י. בשביל הנשמה לימד בנתיבות אזרחות וגאוגרפיה • ארנון אבני צילום 232



ספר על עצמך. "נולדתי באוהד. אני בן 48, נשוי לחגית ויש לנו שלושה ילדים (שחר, קורן וזוהר). ההורים שלי, ממקימי המושב, הגיעו ממרכז הארץ. גדלתי והתחנכתי פה באשכול.
"בשנת 1988 התגייסתי לצה"ל ושירתתי בצבא 27 שנים. השתחררתי בדרגת אלוף משנה. לאורך שנות השירות מילאתי תפקידי פיקוד והדרכה. 
"את השירות הצבאי התחלתי בגבעתי, בשורה של  תפקידי פיקוד. אחר כך עברתי לשרת כמ"פ בבית הספר לקצינים וכקצין אג"מ של אוגדה 80 שאחראית על גבול מצרים וירדן. משם המשכתי לפיקוד העורף. בין תפקידיי השונים שירתתי  כראש ענף התיישבות ואחראי על מרכיבי  ביטחון ורבש"צים וראש מחלקת אוכלוסייה ואחראי על כל הרשויות ומשרדי ממשלה – בהכנה לחירום. שם גם 'גיליתי את העולם' שמחוץ לבועה שלנו כאן באשכול ונחשפתי לפועלן של רשויות רבות.
"בתפקידי האחרון הייתי מפקד מחוז דן בפיקוד העורף – כולל בתקופת מבצע צוק איתן. 
"אני בוגר כל הקורסים הפיקודיים בצבא (פיקוד ומטה, קורס מפי"ם, קורס מג"דים, מכללה לביטחון לאומי).
"נוסף על כך אני בעל תואר ראשון במנהל עסקים וניהול משאבי אנוש. תואר שני במדעי המדינה, תואר שני נוסף בניהול אזורי אסון ובימים אלו נמצא בשלבי סיום תואר במנהל עסקים למנהלים באוניברסיטת ת"א.
"מאז שחרורי מצה"ל לפני כ-3 שנים, עסקתי במגוון נושאים ותפקידים.התחלתי בהגשמה של חלום ילדות  ונרתמתי לעסוק בהוראה במשך שנה בבית ספר בנתיבות, שם לימדתי אזרחות וגאוגרפיה. בהמשך הייתי שותף להקמת סיירת הורים באשכול  ועסקתי בייעוץ והכנה לחירום של רשויות ומשרדי ממשלה. במסגרת זו הכשרתי את צח"י ברחבי המועצה בהתנדבות. אני חבר בוועד הורים של 'נופי הבשור' ובמשך שנה שימשתי כמזכיר מושב שדי אברהם. 
כיום אני מנהל מרחב דרום של האגודה למען החייל. אני משרת פעיל במילואים ואחראי על כל העורף של פיקוד דרום במילואים".
מה היה משמעותי בשירות שלך שצריך לעניין אותנו באשכול. 
"ביצעתי תפקידי מטה ופיקוד בפיקוד העורף ועבדתי מול גופים אזרחיים וציבוריים. בצבא צברתי ניסיון רב, פיקודי וניהולי. ראיתי איך מקבלים החלטות והייתי שותף להן, למדתי את החשיבות של רשויות מקומיות ואיך מחלקים את התקציבים  השונים במדינה. למדתי על מבנה וארגון של רשויות מקומיות ועסקתי בסיווג רשויות לפי יכולתן הכלכלית והחברתית. הייתי אחראי על פרויקטים מרכזיים וגדולים הקשורים עם רשויות ומשרדי ממשלה. 
"כחלק מתפקידי ובעת ביקוריי השונים בחו"ל נחשפתי לעבודת הרשויות גם ברחבי העולם.
"אני מאמין שהניסיון הרב שצברתי  והשכלתי, הנוגעת ישירות בניהול מערכות ורשויות, יעזרו לי להוביל תהליכים, תכניות, פרוייקטים  וכן  לגייס משאבים ותקציבים".
איך היית מדרג את סדר העדיפויות בנושאים שבטיפול המועצה? 
"רשות מקומית היא המקום שמשפיע בצורה המשמעותית  והישירה ביותר על איכות חיינו. המועצה היא מקום מרכזי שצריך להבין ולדעת לעשות הרבה פעולות במקביל - תפקידה ברוב המקרים להחליט על חזון ויעדים ולהכין תכניות עבודה הקובעות סטנדרט שירות לכל דבר ועניין.
"ישנם נושאים רבים המצויים בתחום אחריות המועצה,  אבל ישנם שלושה נושאי ליבה שהם מבחינתי לב העיסוק של המועצה:  חינוך (פורמלי ולא פורמלי), קהילה ושירות לתושב. נושאים אלו מאגדים בתוכם את מרבית הצרכים שלנו כתושבים ומקבלי שירות מהמועצה.
אז בוא נתחיל בחינוך.
חינוך פורמלי ולא פורמלי יהיו במרכז - חזון חינוכי ותפיסה חינוכית - שנדע לאן הולכים ומהם היעדים שלנו. המועצה צריכה לקחת אחריות ואני מעוניין ליצור מערכת חינוך שיודעת להסתכל ולראות את המכלול, אבל גם יודעת לתת מענה לפרט, לשונה ולמיוחד. איחוד בתי ספר הוא מבורך, אבל לאיחוד צריכה להתלוות תפיסה חינוכית, התחשבות בצרכים של כל קהילה. לטווח הארוך האיחוד הוא הדבר הטוב ביותר שקורה, בטווח הקצר האיחוד מחייב אותנו לפתיחות, לשיח בתוך ובין הקהילות, הוא מעלה על השולחן פערים ופחדים שייפתרו רק עם נשב כולנו ביחד ובשיתוף, נשוחח ונגיע לפתרונות טובים".
יש גם בעיות סמים אלימות ואלכוהול "אם לא נתעורר עכשיו, נמצא את עצמנו במקום לא טוב, ואני אומר את זה כמי שנמצא בסיירת הורים ורואה את מה שקורה. היום זה נופל על שלושה גופים: בית ספר, רווחה למי שכבר נפל והמשטרה - בסוחרים ובמי שיש לו תיק פלילי. אבל זו צריכה להיות תכנית מועצתית כוללת שמתחילה כבר כמה שלבים לפני ועוסקת בבסיסה באקלים החברתי הקיים. ככל שנקדים להיות נוכחים ומעורבים בחיי ילדנו, נוכל למנוע את התדרדרות הדברים".
הנושא השני שהזכרת הוא קהילה 
"יש אצלנו 32 קהילות שונות, כל קהילה היא עולם ומלואו. אני מאמין בשמירת הצביון הייחודי של כל קהילה וקהילה, אבל עם זאת אני מאמין שתפקידה של המועצה גם לסייע ולחזק את הקהילות כפרט וגם את הממשקים שביניהן ככלל. קהילה חברתית וכלכלית איתנה היא היסוד להמשך קיומנו. 
"אני מתכוון לשבת עם כל קהילה, ללמוד ולהבין את צרכיה ויעדיה ולסייע באופן פרטני להשיג את היעדים אשר נציב ביחד לעצמנו.
"מטבע הדברים ישנם אצלנו שלושה סוגי קהילות: במצב טוב, במצב רע והרוב - באמצע ומתקשות להרים את הראש מעל המים.
"בלי תכנית וסיוע, הסיכוי לשקוע גדול יותר. אני חושב שזה אחד מתפקידיה המרכזיים של המועצה - לסייע בבניין הקהילה וחיזוקה. המועצה צריכה להוביל את הבניה הקהילתית מתוך השקפה שבניית קהילות חזקות היא אינטרס מועצתי ראשון במעלה. 
"אני רואה עצמי מוביל שיתופי פעולה חברתיים וכלכליים בין הקהילות במועצה". 
והנושא השלישי – השירות 
"הגישה שלי היא שהתושב במרכז. צריך להתאים את מבנה וארגון המועצה לפי השירות ואיכות השירות שאותו מקבל התושב. המועצה בראשותי תפעל לגיבוש אמנת שירות לתושב שתקבע את נורמת השרות לתושב וליישובים. 
החקלאות אצלנו היא נושא גדול... "המועצה הזו היא חקלאית - 60% קשורים לחקלאות וזה לא עומד להשתנות. אני רוצה להיות הפה לכל אלה שעוסקים בחקלאות. אני רוצה לסייע לחקלאי אשכול מול גורמי השלטון והרשויות,  לצד סיוע לחקלאים בבעיות השוטפות היום-יומיות. אני מתכוון לפתח באזור תעשיות חקלאות מתקדמת.
"אחד מהנושאים המתפתחים בעולם הוא מיזמי חקלאות מתקדמת. החזון שלי שהאזור שלנו יהיה חוד החנית של הפיתוחים הנ"ל. אני מתכוון להפוך את האזור לחממה למיזמים וליזמים בתחום ובכך להביא גם תעסוקה וגם פיתוח וחיזוק אשכול".  
מה אתה אומר על כביש 232 
"צריך להרחיב את כביש 232 לארבעה מסלולים. אני מבטיח שאעשה כל מאמץ ליישום הפרויקט וגיוס התקציבים הנדרשים ממשרדי הממשלה השונים ובהם משרד התחבורה והאוצר.
"המענה של פיתוח הכביש הוא אחת מהמשימות החשובות שהמועצה צריכה להוביל בנחישות, מתוך הבנה ששדרוג התשתית של הכביש הוא צורך ואינטרס של המדינה בראש ובראשונה, הן בהיבט  הבטיחותי והן בהיבט הביטחוני.
"תבחנו אותי על פי המעשים, בלי הרבה דיבורים. אני מתכוון להוביל מאבק פוליטי מול הגורמים האחראים בממשלה כדי להביא לפתרון הרצוי". 
מדברים הרבה על ביטול הסקטורים. זה נושא חשוב בעיניך?  
"יש סקטורים. קיבוצים, מושבים, יישובים קהילתיים, והתפקיד שלי כראש מועצה הוא להסתכל על כל יישוב כמו שהוא, בלי לפגוע בצביון. השוני בין הקהילות קיים ועם זאת, יש הרבה יותר דברים מאחדים. אני מתכוון לחזק כל יישוב ולייצר שיתופי פעולה בין יישובים. בסוף אנחנו קהילה אחת שצריכה לחיות בשיתוף". 
מה אתה מביא אתך בתחום הביטחון 
"המצב הביטחוני באזורנו הוא נתון,  אנחנו תוצאתיים לו.  אנחנו צריכים להתכונן להסלמות ולכל אירוע שנתגלגל אליו. הרזומה שלי בנושא ביטחון והכנה לחירום ידוע, זה תחום ההתמחות שלי. תפקוד בחירום תלוי הרבה בחוזק הקהילות, בחוזק הרשות ובחוזק האנשים, ואני מתכוון שההכנה לחירום תמשיך להיות חלק משגרת חיינו - לחזק את המערכים הביטחוניים ביישובים, רבש"צים וצוותי צח"י,  ואת מערכי המועצה,  אגף ביטחון ומרכז חוסן. אני מכיר היטב את המערכות הביטחוניות שמתעסקות בחלוקת המשאבים במדינה ואני אדע גם לחזק וגם להביא תקציבים לנושא. 

בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכולנו חג חירות שמח - שנתעצם, נתחזק, נוביל ונבנה ביחד את אשכול.

תגובה 1:


  1. מצלמות סקס בוואצפ ושיחות וידאו סקס עם ישראליות שעושות הכל במצלמה שלחו לנו הודעה בוואצפ:


    מאיה 055-5578177 או בטלגרם mayaa69

    דנה 055-3386275 או בטלגרם maya69w


    מצלמות סקס, סקס xxx, סקס לייב, סקס בשידור חי, סקס חי, סקס מצלמות,
    מצלמות סקס חינם, סקס חיות, שידור חי סקס, צאט סקס חינם, סקס בשידור, מצלמות סקס בשידור חי, מצלמות סק, מצלמות סקב,
    מצלמות סקס חי, סקס במצלמה, מצלמות סקס לייב, מצלמותסקס, אגס מצלמות סקס, מצלמות בקס, מצלמות סקס זוגות, וידאו צאט סקס,
    סקסחי, מצלמות סס, סקס מצלמות חינם, מצלמות לייב סקס, מצלמת סכס, מצלמות עירום, nmknu, xex, nmknu,xex, צ'אט מצלמה, אתרי מצלמות סקס, אתר מצלמות סקס, מצלמות סקס בשידור ישיר,
    שידורי מצלמת סקס, מצלמות סקס אנאלי, מצלמות סקס חיות, מצלמות סקס בחינם, הופעות סקס, ישראליות מחכות לך במצלמות סקס, מצלמות צאט וסקס,

    השבמחק