יום שני, 2 ביוני 2014

מי ישמור על ילדי הגן


מספר הילדים שנרשמו לגנים של קיבוצון בחבל שלום לשנה הבאה הוא אפס. מתוך 60 ילדים בעין הבשור נרשמו 15, והתינוקייה שפועלת השנה במושב תיסגר ככל הנראה. אז איפה מתחנכים ילדי המושבים, וחשוב יותר - למה? • נגה גדג'

ההרשמה לגנים של קיבוצון בחבל שלום עומדת כיום – שלושה חודשים לפני פתיחת השנה – על אפס נרשמים. בעין הבשור נרשמו כרבע מהילדים במושב (15 מתוך כ-60) וגם בגוש צוחר בוחרים רבים מההורים לא לשלוח את ילדיהם למסגרות של קיבוצון, הרשת שמפעילה את מסגרות החינוך לגיל הרך (3-0) במושבים במועצה.
"ההורים איבדו אמון מערכת, ובמצב כפי שהוא כיום הם לא ירשמו את הילדים שלהם לקיבוצון" אומרת דנה אדמון, מרכזת ועדת חינוך של חבל שלום.
למה?
"השנה הנוכחית נפתחה עם כמות ילדים גבוהה והסתיימה באכזבה גדולה. אנשי הצוות הטובים שהיו בשנה שעברה עזבו כי התייאשו מההתנהלות מול המערכת, הייתה אצלנו תחלופת סגל גבוהה, המון דברים לא טופלו ברמה הבטיחותית וברמת המשאבים. לפני ארבעה חודשים ההורים נפגשו עם מנכ"ל קיבוצון עדי אמזלג, והוא הבטיח לטפל בכל הבעיות. היום, ארבעה חודשים אחרי, עדיין לא טופל שום דבר".
אז מה תעשו?
"אנחנו בבעיה. בקיבוצים אין מקום, אבל על קיבוצון אנחנו פשוט לא סומכים".
"תחושת האכזבה היא מאוד גדולה", אומרת אנה דובדבני מתלמי יוסף, "הבטיחו לנו משהו אחד וקיבלנו משהו אחר. אין מהם שום מענה. בפגישה שלנו עם עדי הוא הבטיח שהדברים יטופלו ושום דבר לא קרה, לא ברמה הכי פשוטה כמו דלת מקולקלת ולא ברמה הפדגוגית. אנשי הצוות הטובים עזבו או מתכוונים לעזוב, ומי שנשאר או שמגיע עושה את זה מחוסר ברירה, וככה זה גם נראה. התחושה היא שכל מי שיכול בורח מהספינה הטובעת ורק הילדים שלנו נשארים בלי אף גלגל הצלה".
מה תעשו?
"אנחנו לא יודעים. אנחנו חסרי אונים. אין לנו איפה לשים את הילדים. בקיבוצים הקרובים כבר אין מקום והקיבוצים הרחוקים הם מאוד רחוקים. אמנם יש בחבל שלום הורים שנוסעים כל בוקר לנירים וניר-עוז אבל מדובר בחצי שעה נסיעה לכל כיוון, ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו. בכל מקרה אם לא יהיה שינוי מהותי ואמיתי אנחנו לא נרשום את הילדים לקיבוצון. במצב כמו שהוא היום אנחנו לא מוכנים להכניס את הילדים שלנו לשם".
התינוקיה בעין הבשור

"אנחנו בבעיה"

מושב עין הבשור ידוע בילודה הגבוהה שלנו ולא פחות מ-24 תינוקות נולדו בו בשנה האחרונה. למרות זאת בשנה הבאה לא תיפתח בעין הבשור תינוקיה, ותינוקות שיירשמו לגנים במושב ייכנסו למסגרת המיועדת לבני חצי שנה עד שנה וחצי.
קיבוצון הודיעה כי תפתח בעין הבשור שני גנים: פעוטף - לילדים בני 6-18 חודשים, וגנון, לילדים בני שנה וחצי עד שלוש. עד היום פעלו במושב שלוש מסגרות: לבני שלושה חודשים עד שנה, שנה עד שנתיים ושנתיים עד שלוש.
בקיבוצון מדגישים כי פתיחת הגנים תלויה בהרשמה. "במידה ומספר הנרשמים יצדיק פתיחת תינוקייה נעשה זאת בשמחה גדולה", אומרת מאיה עתיר מנהלת פיתוח והדרכה בקיבוצון, "בחודש האחרון היו מפגשים להורים ואנחנו מקווים שיירשמו ילדים רבים".
אך בעין הבשור מטילים ספק בכוונות של קיבוצון, ירון כספי מוועדת חינוך בעין הבשור טוען כי הרשת אינה עושה מספיק כדי להביא להרשמה: "רק לאחרונה חולקו דפי הרשמה להורים, אנחנו מנסים לארגן מפגש עם ההורים כבר שנתיים – קיבוצון מתחמקים ורק עכשיו, בסוף מאי, הם קבעו מפגש כזה, כשזה כבר מאוחר מדי. התחושה היא שקיבוצון לא עושה די מאמץ להביא להרשמה לשנה הבאה לתינוקייה בעין הבשור. זה מוזר. אנחנו, ועדת חינוך, אלו שרודפים אחריהם, אלה שמפצירים בהם להיפגש עם ההורים, לשלוח מכתבים, מזכירים להם שבפברואר אנשים כבר מתחילים להירשם בכל מיני מקומות. אולי בגלל שהם השקיעו בתינוקיה במבטחים ובגלל רצון לחסוך בעלויות הם עושים הכל כדי לאחד יישובים וכדי שלא יצטרכו לפתוח תינוקיה בעין הבשור".
בקיבוצון טוענים כי הרשת פועלת בכפוף להסכם עם המועצה "קיבוצון התחייבה מול מועצה אזורית אשכול לקיים שתי יחידות חינוכיות, ובהסכם הזה היא עומדת", אומרת מאיה, "חשוב לציין שאנחנו קולטים את כל הילדים שיירשמו, לכל הילדים יינתן מענה. בנוסף, גם אם תיפתח קבוצה אחת לקטנים - פעוטף – תהיה הפרדה בין התינוקת הקטנים לפעוטים: עבודה בשתי קבוצות, סדרי היום שונים, חלוקת השטח אחרת, מענה אחר לשתי הקבצות. זה שאין תינוקיה לא אומר שאין התייחסות לתינוקות, תהיה התייחסות מתאימה לתינוקות גם במסגרת הפעוטף".
לא בטוח שאת ההורים זה מספק. "אני בבעיה", אומרת גלית קלוש מעין הבשור, "הבת שלי אמורה להיות בפעוטון, שכנראה יאוחד עם התינוקייה. זה בעייתי גם מבחינה פדגוגית - הרי לתינוקות ופעוטות יש צרכים שונים, וגם מבחינת המחיר – המחיר של הפעוטף יהיה כמו תינוקייה – 2,870 שקל בחודש, זאת אומרת שאני אשלם במשך שנתיים את המחיר הגבוה, של התינוקייה. אני מבינה שיש פה שיקול כלכלי ושמנסים לחסוך, אבל התוצאה היא שחוסכים על גב הילדים שלנו. רשמתי את הבת שלי לשנה הבאה כי אין לי הרבה ברירות ואני אוהבת את הצוות, אבל מרגיז ששלושה חודשים לפני תחילת השנה אנחנו עוד לא יודעים מה הולך להיות".
"רוצים שנירשם בלי שנדע כמה ילדים, כמה גננות, איפה יהיה מבנה, בני כמה יהיו הילדים", אומרת אמא אחרת, ועוד מבקשים דמי הרשמה של יותר מ-700 שקל. אני אולי אאריך את חופשת הלידה שלי, כי פשוט אין לי ברירה".
גם אירית תלמי מעין הבשור לא יודעת מה לעשות בשנה הבאה. "אני בבעיה קשה", אומרת אירית, "אני כנראה אצטרך לקחת מטפלת עד סוף השנה, כי הנסיעה לקיבוצים כל בוקר היא מאוד קשה. אבל מטפלת זה מאוד יקר, ומתחיל להיות לא שווה לחזור לעבוד. עצוב שאנחנו לא מסוגלים לחנך את הילדים שלנו כאן במושב".

איפה כל הילדים?

בעין הבשור יש כיום 85 ילדים בני 0-3, מתוכם לומדים במסגרות של קיבוצון פחות מ-40. בחבל שלום מתחנכים בקיבוצון 33 ילדים, שהם פחות ממחצית הילדים בגיל המתאים, וגם ביישובי צוחר ילדים רבים לא רשומים בקיבוצון. מה עושים ההורים שלא שולחים את הילדים למסגרת במושב? איפה מתחנכים ילדי המושבים?
עפרי מישוב מאוהד נוסעת כל בוקר וכל צהריים יותר משעה כדי לשים את ילדיה בגנים בניר יצחק ובנירים, למרות שיש גנים של קיבוצון ממש ליד הבית שלה. "אני מעדיפה לנסוע שעתיים וחצי כל יום כדי שלילדים שלי יהיה חינוך טוב. את הילד האמצעי שלי הכנסתי לניר יצחק, ובגלל שלקטנה לא היה אצלם מקום נאלצתי לרשום אותה לנירים. הבעיה עם קיבוצון היא בעיקר בגילאים הצעירים, הם לא ערוכים לטיפול בתינוקות, לא מבחינת כוח אדם, לא מבחינת המבנה, תינוקות בני ארבעה חודשים הם שמים ביחד עם ילדים בני שנה וחצי. זה לא מספיק טוב. החינוך בקיבוצים יותר טוב ולמען הילדים שלי אני מוכנה להשקיע זמן בנסיעות ולהוציא כסף על דלק".
אדוה ברזילי-משה מעין הבשור עברה שנה אחת בקיבוצון עם הילד שלה, ואת התינוק שיוולד לה בקרוב בשעה טובה היא מתכוונת לרשום לתינוקיה ברעים. "הניסיון שלי עם קיבוצון לא היה טוב", אומרת אדוה, "והחלטתי שאת הילד הבא שלי אני ארשום מחוץ למושב, לצערי. אני מוכנה לנסוע עד רעים ולהשקיע זמן וכסף, אבל לדעת שאני מקבלת תמורה. אחרי השנה שהייתה לנו בקיבוצון הילד שלי היה אמור להיות שם שנה נוספת, ועשיתי הכל כדי שזה לא יקרה. כל ההתנהלות שלהם הייתה מאכזבת: הבטחות שלא קוימו, בעיות שלא טופלו או טופלו רק אחרי שנדנדנו, ימי חופשה מיותרים ובכלל דברים שהובטחו לא באו לידי ביטוי והדוגמה המובהקת לכך היא התקן של המטפלות והסייעות שבפועל שונה ממה שהם הבטיחו. זה מגוחך שבמושב שיש בו כל כך הרבה ילדים אנחנו נאלצים לשלוח את הילדים להתחנך בקיבוצים".
מרים ירובוי מאוהד מספרת שבמושבים של גוש צוחר הבעיה חריפה עוד יותר, כי להורים אין אופציות אחרות פרט לקיבוצון. "הרבה הורים שולחים לקיבוץ גבולות אבל אין שם מקום לכל הילדים של המושבים. אם הייתה לי אופציה אחרת לא הייתי רושמת לקיבוצון, אבל אין מענה אחר. עם הקיבוצון זה פשוט לא עובד. הגננות והמטפלות מקסימות, אבל מול הנהלת קיבוצון אנחנו כל הזמן צריכים לבדוק שהכל מתנהל כמו שצריך, כל הזמן צריך להיות עם היד על הדופק".
ניצן נחמני מעמיעוז מסיימת עם הילדה שלה שנה ראשונה בקיבוצון ומתלבטת לגבי שנה הבאה. "מצפים ממני שאני ארשום את הילדה שלי למסגרת שעוד לא ידוע באיזה פורמט היא תפעל, מי יהיה הצוות ומה הולך להיות. הם לא מתחייבים לכלום ועוד מתפלאים שלא נרשמים. צורת החשיבה שלהם היא כלכלית בלבד וזה מרגיז. האינטרסים שלנו לא זהים, להם יש אינטרס כלכלי ולי יש אינטרס שלילדה שלי יהיה הכי טוב ולא תמיד שני האינטרסים האלה חופפים".

תקווה לשינוי

בימים אלו חלים מספר שינויים ברשת קיבוצון. לתפקד מנהלת הרשת נכנסת מה-1 ביוני סנדרה קליירוף, ולתפקיד
מנהלת אזור דרום נכנסת קנית רגב, שתחליף את הילה קטרי בריכוז הפעילות באשכול. ההורים תולים תקוות גדולות בשינוי, ומקווים כי מעתה ואילך הדברים ייראו אחרת.
"חשוב שההורים יבינו שהדברים מתחילים להיות אחרים", אומרת סנדרה, "אני לא רק מביאה רוח חדשה – אני רוח
חדשה. יש הבנה עמוקה שנדרש שינוי, והנהלת קיבוצון תפעל למען השינוי. קולות ההורים נשמעו, אנחנו מבינים מה שההורים אומרים ודברים הולכים להשתנות. זאת המשימה שלנו".


לקראת השנה הבאה: פגישה סוערת בין ההורים לקיבוצון

בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין נציגי קיבוצון להורים במועצה, בה הציגו אנשי קיבוצון תוכניות לשנה הבאה וענו לשאלות ההורים. בפגישה השתתפו סנדרה קליירוף, מאיה עתיר וקנית רגב. איש מעובדי המועצה לא הגיע לפגישה.
סנדרה סיפרה על מספר שינויים בהיערכות של קיבוצון לקראת השנה הבאה וביקשה לשמוע מההורים שאלות לגבי שנה הבאה, אך את ההורים עניינו דברים אחרים לגמרי. "אתן רוצות לדבר על שנה הבאה", אמרו ההורים, "אבל אותנו מעניין מה קורה מחר בבוקר".
ההורים סיפרו על חוסר יציבות בצוותים, על סייעות שמתחלפות, על מבנים שאין בהם מים חמים, אסלה אחת שמשמשת עשרים ילדים, על עשבייה שמגיעה עד המותניים, על דלק שבורה שכבר חצי שנה מחכה לתיקון, על ביוב שפורץ, על היעדר אינטרקום. חלק מהתלונות נגעו לצד הפדגוגי – אין בקיבוצון מעג"ן - תוכנית לאיתור וטיפול בעיות התפתחות, והיעדר ליווי פדגוגי לגננות ולהורים.
"כל מה שהבטיחו לנו לא קיבלנו", חזרו ואמרו הורים רבים, "זאת לא פעם ראשונה שאנחנו מעלים את הדברים. את כל זה כבר סיפרנו למנהלי הקיבוצון פעמים רבות, דיברנו, התרענו, כתבנו מיילים, שלחנו מכתבים - וכלום לא השתנה. עדי ועופר [מנכ"לי קיבוצון] הבטיחו בפירוש לטפל בדברים ולא נעשה דבר, פשוט שיקרו לנו בפנים".
ההורים מאוהד סיפרו כי בגן התגלתה מחלה מדבקת, ובמקום להודיע להורים, בקיבוצון ניסו להסתיר את הדבר. "רק כשאחת האמהות גילתה את זה התחלנו לטפל בזה בעצמנו. יחד עם הצוות ניקינו את הגן וכיבסנו את כל הבדים והצעצועים. כשפנינו לקיבוצון הם אמרו שאין מספיק מקרי מחלה בשביל להביא חברת ניקיון". הורים אחרים טענו שאנשי קיבוצון ניסו לטייח מקרה של שימוש באלימות.
ההורים אמרו שרוב המטפלות בגנים נהדרות, אך היכולות שלהם מוגבלות. אין מי שמפקח על הגננות, מדריך אותן, מלווה אותן. הורים מתלמי אליהו סיפרו כי הגננת שלהם משלמת מכיסה על כל דבר שהיא רוצה לקנות לילדים – סביבונים בחנוכה, דגל ביום העצמאות – כי היא לא מקבלת לשם כך תקציב מקיבוצון. "בסופו של דבר המטפלות הטובות עוזבות", אמרו ההורים, "אם היו משלמים להן יותר היה להן יותר חשק לעבוד והייתה פחות תחלופה".
"אנחנו לא רגועים כשאנחנו שמים אותם בגן. אנחנו שולחים את הילדים לקיבוצון מחוסר ברירה. אין לנו אופציות אחרות. בקיבוצים מלא ומסגרת אחרת אין. המועצה פשוט הפקירה את הילדים שלנו".
סנדרה ומאיה הבטיחו להתייחס ברצינות לכל התלונות ואמרו כי פגישות נוספות יתקיימו בקרוב ובהן יינתן מענה לכל השאלות שעלו. "חובת ההוכחה עלינו", אמרה סנדרה, "מכם נדרש עוד קצת אורך נשמה". אך נראה כי ההורים נשמו מספיק, הסבלנות שלהם פשוט נגמרה.


"הכתובת היא המועצה"

כשהעבירה המועצה את הפעוטונים לידי קיבוצון הובטח להורים כי המועצה תמשיך ללוות את המערכת ולהיות
כתובת להורים בכל הנוגע לחינוך בגיל הרך. האם המועצה לוקחת אחריות על מה שנעשה בפעוטונים במושבים?
"מי שצריך לקחת את האחריות זו המועצה", טוענת אנה, "מבחינתנו המועצה היא זו שצריכה לתת לנו את המענה". ירון מסכים: "הטענות שלי הן לא כלפי הקיבוצון אלא כלפי המועצה שמאפשרת להם לעשות את מה שהם עושים. המועצה לא נותנת לנו גב מול קיבוצון, לא דורשת מהם לעמוד במה שהם הבטיחו".
"המועצה הבטיחה שהיא לא מפריטה את הפעוטונים ושהיא תלווה את ההורים מול המפעילים", אומרת דנה, "אבל בפועל המועצה לא לוקחת אחריות. הקיבוצון הוא גוף עסקי והאינטרס שלו זה להרוויח, מי שאמור לאכוף זו המועצה ומי שאמור להתוות את הדרך זו המועצה. ועד עכשיו לא הרגשנו אותה עושה את זה". גם אדוה מפנה אצבע מאשימה כלפי המועצה: "המועצה התנערה מאיתנו, והשאירה אותנו להתמודד עם הבעיות לבד. התחושה היא שהמועצה מנסה להיפטר מגילאי 3-0, וכשהייתה לה הזדמנות היה לה נוח לזרוק אותנו".


תגובת המועצה

חוק חינוך חל החל מגיל 3 בכל הארץ, לכן מעונות יום מופעלים בכל הרשויות על ידי גופים פרטיים ועמותות ולא על ידי הרשויות עצמן. המועצה שלנו לקחה תחת אחריותה העמדת תשתיות להפעלת מעונות היום.
מועצת אשכול היתה הרשות היחידה שהפעילה מעונות יום עד לפני שנתיים. המעבר לניהול פרטי נעשה עקב תלונות רבות על אופן ניהול המעונות ובשל אחוז מאוד נמוך של נרשמים למעונות שהיו תחת ניהול המועצה.
מהסתכלות על נתוני ההרשמה עולה כי מאז המעבר לקיבוצון (שנבחרה במכרז) דווקא חלה עלייה במספר הנרשמים למעונות היום שמפעילה הרשת ולצד הביקורת הנשמעת מחלק מההורים, ישנם הורים רבים המרוצים מהשירות ומהחינוך שהשתפר משמעותית.
המועצה מגייסת תקציבים לבינוי לטובת המעונות ובשנת הלימודים הקרובה ייפתח במבטחים מרכז מעונות היום החדש והממוגן לרווחת הילדים וההורים. בנוסף, בחודשים הקרובים תחל הבנייה של מרכז מעונות באבשלום ולהערכתנו גם בחבל שלום יעמוד לרשות הילדים, עם תום הבנייה, מרכז מעונות יום חדש וממוגן.
אכן התמודדנו עם מבנה ברמת תחזוקה נמוכה בפריגן (מבנה שאינו בבעלות המועצה) ונעשו מאמצים לפתור בהקדם את הבעיות, שחלקן עדיין לא נפתרו ונמצאות בטיפול.
אחריות נוספת שהמועצה לוקחת על עצמה היא וידוא עמידת קיבוצון בתנאי משרד הכלכלה בכל הנוגע למצבת כוח האדם והבטיחות על מנת לאפשר המשך קיום 'סמל מוסד' המעון, המאפשר החזר להורים במסגרת השתתפות במעונות יום לאם עובדת.
הסכם המועצה עם קיבוצון מגדירה מתן מענה עד גיל 3, כאשר לכל שכבת גיל הוגדר מספר מינימלי של ילדים לפתיחת מסגרת חינוכית שכבתית. כאשר אין מספיק נרשמים, מאחדים גילאים, כפי המקובל, תוך יצירת הפרדה מקסימלית בין שכבות הגיל השונות.
דלית קוטלר, רכזת הגיל הרך, ואנוכי נמצאות בקשר רציף עם הנהלת קיבוצון במהלך כל השנה ומתקיימות ישיבות גם עם נציגי ההורים על מנת לפתור בעיות ולשפר את המענה.
על אף הנושאים הטעונים שיפור, אנחנו מאמינים שרשת קיבוצון נותנת מענה חינוכי טוב לילדים שלנו. בימים אלו נכנסו נציגים חדשים להנהלת קיבוצון שיהיו אחראים על הקשר עם אשכול ואנחנו רואים מוטיבציה גדולה להקשבה ולשיתוף פעולה.

יעל אדר, מנהלת אגף החינוך


תגובת קיבוצון

ראשית חשוב לציין כי כיום מתחנכים באמצעות רשת קיבוצון למעלה מ-100 ילדים גידול של כ-20% מהשנה שקדמה לה, דבר אשר בהחלט מהווה הוכחה לכך שהורי אשכול צוברים אמון על בסיס ניסיון באיכות החינוך של רשת קיבוצון, אמון שגדל משנה לשנה.
מצב ההרשמה במועד הוצאת גיליון זה אינו משקף את מצב ההרשמה בסופו של יום. בהרשמה לשנה שעברה, בדיוק כמו שנה שלפני, נרשמו ההורים רק בחודשיים האחרונים לפני תחילת השנה, דבר שמאפיין לצערנו את תהליכי ההרשמה של תושבי אשכול.
כמי שהוביל ומוביל את הקשר עם מערכות החינוך במועצה וביישובים תמוהה בעיניי האמירה כי הערות ההורים או נציגי המערכת היישוביים לא נשמעו ולא טופלו ברובם, לאחר כל פגישה הוצאה תוכנית עבודה ונעשה מעקב אישי שלי אשר בדק ווידא כי הדברים בתחום האחריות של רשת קיבוצון באו לידי ביטוי ויושמו.
ישנו קושי רב מצד ההורים (ובצדק) להבחין בין תחומי האחריות של רשת קיבוצון לבין תחום האחריות של המועצה וזאת בכל הקשור לבעיות התשתית איתם אנו מתמודדים, למרות שתחום האחריות לא בתחום רשת קיבוצון, אנו יחד עם מחלקת החינוך של מועצה פועלים בצורה סדירה ועקבית לטובת מתן פתרון בגבולות היכולת שלנו.
הורים רבים בעיקר ממערכות החינוך אוהד ותלמי אליהו חשו אכזבה רבה (אכזבה שאנו שותפים לה) מכך שלא הופעלה מערכת החינוך במבנה החדש במבטחים. לצערנו המועצה לא הצליחה עקב קשיים כאלה ואחרים לסיים ולאפשר הפעלה של מערכת הגנים במבטחים דבר שאילץ אותנו להמשיך ולפעול במבנים הישנים.
אותו הנושא לעניין פריגן, תשתית המבנה והבעייתיות שהיא גורמת ידועה למועצה ולנו והן להורים ,קיימנו פגישה עם נציגת המועצה וההורים בנושא והדברים מקבלים התייחסות הגם שלא תמיד מהירה (כפי שהיינו רוצים) אנו ממשיכים לפעול בנושא יחד עם המועצה ואף נקבעה פגישה בנושא לאמצע החודש, וזאת על מנת לראות הכיצד ניתן לשפר ולהביא את התשתית למצב האידיאלי האפשרי.
לגבי אי פתיחת תינוקיה בעין הבשור - הדבר תואם את ההסכם עם המועצה. רשת קיבוצון, מתוך הרצון לתת מענה איכותי יותר, הפעילה שלושה שנתונים בשנתיים האחרונות למרות העלויות הרבות שנגמרו לה (ראו ציטוט מהכתבה "מעניין את הרשת רק הצד הכספי") וזאת עקב הרצון של ועדת החינוך לאפשר זאת לתושבי עין הבשור.
רשת קיבוצון אינה רואה רק את הצד הכלכלי בפועלה ההיפך הוא הנכון, לראייה הרשת השקיעה ומשקיעה מעבר לאמור בהסכם ופועלת לא מעט לטובת שיפור תמידי של השירות לו זוכים הילדים וההורים.
חשוב לציין ולהציג את ההצלחות הרבות אותם מובילה רשת קיבוצון במועצה אזורית אשכול. ביניהם ולא רק: תקן כוח אדם יחס ילד מבוגר מהטובים שידעו מערכות אלו בעבר, צוותים אשר מקבלים הכשרה שוטפת ומקצועית מגורמי המקצוע המובילים בתחום, סדר יום חינוכי איכותי הכולל טיול יומי, פתיחת מטבח ומעבר לבישול עצמי בפריגן ובשאיפה בשנה הבאה גם בשאר המערכות, תפריט מזון מאוזן ומבוקר המנחיל הרגלי אכילה בריאים ומזינים לילדי הרשת, רכש וחידוש מתקנים, כוח אדם לומד ומתפתח אשר מלווה מקצועית בכל דילמה ובכלל כך בנושאי איתור ומניעה.
לסיום, רשת קיבוצון ואני בראשה מקיימים שיח רצוף עם ההורים בכלל המערכות, שיח ושקיפות שמבחינתנו הן הבסיס לכל התנהלות, אנו מקיימים אותו שיח ועשייה עם מנהלת מחלקת החינוך במועצה והכול על מנת לספק את החינוך הטוב ביותר לילדי אשכול.
אנחנו מעריכים את קשרי העבודה שלנו עם ועדת החינוך של עין הבשור ומזמינים קשר דומה עם ועדת החינוך של חבל שלום.
שנת הלימודים הבאה בדיוק כמו השנה מכינה לנו לא מעט אתגרים, יחד עם זאת אני בהחלט שמח לראות איך הניצנים שהנחנו במהלך השנתיים האחרונות גדלים לכדי מערכת חינוך איכותית וטובה.
אנו ממשיכים לפעול יחד עם המועצה לטובת ילדי אשכול וכל זאת בכדי להנחיל חינוך איכותי, בטוח ומעשיר לילדי אשכול.

אמזלג עדי, מנכ"ל קיבוצון

אין תגובות: