יום שני, 16 ביולי 2018

תן לשים ת'ראש על דיונה

לימור אור בת ה-43 ממושב יתד, מנחת קבוצות ומאמנת אישית מנהלת כבר 14 שנה את מרכז הפנאי באשכול 'הדיונה'.  נוסף על אלה היא גם מתכללת קייטנות רשותית ומאוגוסט האחרון משמשת רכזת רשותית של "ניצנים" (הצהרונים לפי חוק כחלון). דמות צבעונית ואנרגטית שחיה את הקהילה ומאמינה שדברים צריכים תמיד להיות בתנועה ולהתאים את עצמם לקהל היעד • עפרה בן נתן


מרכז הפנאי באשכול 'הדיונה' נמצא סמוך ליישוב אבשלום. המרכז הוקם בשנת 2000 מכספי תורם ואיש יקר בשם מרק לידשין מארה"ב שהגיע כבר פעמיים לביקור ורואה בדיונה את ה"בייבי" שלו. שמירת הקשר עם התורם במשך השנים הביאה להתפתחות הדיונה ולקבלת תרומות שוטפות נוספות. 
סמוך לדיונה נמצאים אשכול הגנים של יישובי הפתחה, מרפאת אבשלום, בריכת אבשלום ובקרוב מאוד ייפתח באזור גם מרכז מסחרי גדול. מכאן שלדיונה יש מיקום אסטרטגי בתחום הפעילות של חבל שלום, החלוציות ושאר יישובי המועצה. הדיונה מקבלת בזרועות פתוחות את כל תושבי אשכול. בבקרים מגיעים לדיונה ילדים מאשכול הגנים לג'ימבורי ולחוגי בוקר, והמבוגרים לסדנאות שונות. בצהריים ואחר הצהריים מתקיימים במקום חוגים שונים כגון קראטה, פרחי מחול, הצגות לילדים ומגוון חוגי אמנויות כמו מחול, שירה ומוזיקה. בערבים יש במקום שלל פעילויות למבוגרים - חוגים, הרצאות ועוד.  




בתוך הדיונה נמצאים משרדי "האגודה המרכזית" ושני הגופים מתנהלים בשיתוף פעולה מלא. 
לדברי לימור, "אני אוהבת לראות את המפגש הרב-דורי כשהסבים והסבתות מגיעים עם הנכדים לפעילויות ואת המשפחות הצעירות שרק נקלטו כאן ונחשפות דרך המפגש בדיונה למשפחות הוותיקות יותר. 
"כשאני מביטה אחורה על השנה שהייתה, אני מבינה שהגודל הפיזי של הדיונה צר מלהכיל את כל הפעילויות ואת כל החלומות שאני רוצה להגשים בעתיד. יש צורך להרחיב את המבנה כדי שנוכל לפתוח יותר חוגים כמו אמנות, פלמנקו, צילום, בית לנוער, בית למייסדים, ושהמקום תמיד יהיה שוקק חיים.
"קהל היעד שלנו באשכול השתנה. הקליטה הגדולה באזור הביאה אלינו קהל עירוני ויש להתאים את הפעילויות גם לטעם שלהם. חשוב לי שכולם יראו בדיונה בית ומרכז קהילתי".
חלום נוסף של לימור הוא לפתוח בדיונה גם מועדון למייסדים, שיהיו בו קפיטריה, הרצאות ופעילויות בבוקר: "יש לנו אנשי אשכולות מהאזור שיצאו לפנסיה, וחשוב לי לדעת מה הם מחפשים לעשות בשעות הפנאי כדי להתאים את הפעילויות לקהל. אני רוצה שהאנשים יחלמו ושאני אגשים". 
בימים אלו מחלקות החוגים והנוער במועצה, הדיונה והתרבות מתכנסים כולם תחת קורת גג אחת: "מרכז קהילתי אשכול", מרכז קהילתי אחד בניהולה של מיכל פלג עוזיהו, שאחת משלוחותיו תהיה הדיונה. המטרה המרכזית של השינוי היא להתאים את הפעילויות לדרישת הקהל. 
"אני מושיטה יד לציבור הרחב", מסכמת לימור את דבריה, "שיבואו להיות חלק פעיל מכל מה שקורה כאן, שיעשירו את כולנו עם רעיונות משלהם ושנבנה יחד בית שכולם ייהנו לבלות בו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה