יום חמישי, 10 באפריל 2014

הכל טוב

תראו כמה דברים טובים קרו באשכול ב'יום מעשים טובים' החודש

'יום מעשים טובים' מתקיים בישראל כבר שמונה שנים, במסגרתו יוצאים לפועל אלפי פרויקטים התנדבותיים
ומעשים טובים של יחידים וקבוצות. באשכול צוין יום מעשים טובים בשפע של פעילויות, בניצוחה של היחידה להתנדבות.
חודשים של הכנות. העדלאידע בגוש אש"ת
צילומים: נטע מורד, אלי תארי ואייל בריברם
"אמנם באשכול לא צריך יום מיוחד לעשיית טוב", אומרת קרן שריקי מהיחידה להתנדבות, "מעשים טובים נעשים פה כל השנה, אבל ביום הזה גם אנחנו חלק מחגיגת הנתינה הגדולה. אנחנו מודים לכל מי שלקח חלק ביום הזה. אני בטוחה שנעשו עוד פעילויות ברמה האישית והיישובית שלא הובאו לידיעתי, אך העשייה היא העיקר".

לאש"ת הייתה אורה ושמחה

תושבי גוש אש"ת (אוהד, שדה ניצן ותלמי אליהו) צעדו בהמוניהם ביום המעשים הטובים לצד בוב ספוג, פטריק, בלו הדוב, פילה שהתחפשה לג'ירפה ועוד דמויות ענק.
העדלאידע המרהיבה התחילה משדה ניצן, עברה לתלמי אליהו ומשם לאוהד, כשדמויות הענק נוסעות על טרקטורים ולצדן הולכים ברגל ילדים מחופשים, הורים גאים ותושבים מלאי התפעלות.
ילדי אש"ת עבדו במשך חודשיים וחצי על דמויות הענק הללו, שנעשו כולן מחומרים ממוחזרים: עיתונים, בקבוקי פלסטיק, ניילונים ורשתות של חממות, וכל חומר אחר שהילדים אספו במשך תקופה ארוכה. בכל יום שלישי היו מגיעים חניכי אש"ת בכיתות ד'-ח' בליווי המדריכים לעבוד על הפרויקט – הם אספו חומרים, עיצבו דמויות, עטפו בעיתונים ועיסת נייר וצבעו הכל. בסופו של דבר - במבצע לא פחות מסובך - הועמסו הדמויות על עגלות טרקטורים שהובילו עדלאידע שלא נראתה כמותה באשכול.
את העדלאידע ופרויקט האמנות שקדם לה יזמה ועדת הנוער של גוש אש"ת והובילה לוריין תארי משדה ניצן. ללוריין עזרו מתנדבים נוספים, בהם גם זהר מורג מאוהד וסיגל קוצ'קוביץ משדה ניצן. הפרויקט הקהילתי תרם להעלאת המודעות למחזור, ואין ספק שזו הייתה דרך מצוינת לציין גם את יום המעשים טובים וגם את חג הפורים.


אווירת חג במעון השלושה

כיתות ד' מ'ניצני אשכול' הכינו משלוחי מנות לדיירי מעון השלושה – מעון לבעלי צרכים מיוחדים בעין השלושה, ודיירי המעון הכינו אף הם משלוחי מנות לילדים.
מאוחר יותר הגיעו למעון תלמידים מ'נופי הבשור', חיילים ושוטרים, ויחד צבעו ושתלו והכינו את מסיבת הפורים. אווירת חג ונתינה הדדית שררה במקום וכל הצדדים יצאו נשכרים. מנהלת המעון מירי אמר מזמינה את המעוניינים להתנדב במהלך השנה לפנות אליה 054-3952008.

משלוחי מנות מהחלוציות

בבית הספר 'נועם נצרים' הכינו הילדים אוזני המן והנוער של היישוב חילק לבסיס הצמוד. ילדי בית הספר גם כתבו מכתבים לחולים המאושפזים בסורוקה ושלחו אותם לבית החולים. בית הספר אף אירח את בית ספר מוריה באשקלון – בית ספר לחינוך מיוחד ברמות פיגור שונות.
תלמידי ישיבת נווה תרמו כסף וקנו משלוחי מנות אותם חילקו בעצמם בקיבוצים כרם שלום, חולית, סופה וניר יצחק. ילדי היישוב נווה הכינו משלוחי מנות וחילקו בפורים למשפחות ביתד, ותושבי שלומית כולם יצאו לחלק משלוחי מנות במושב פריגן.

גינון ושיפוץ ב'אשכול בר'
'מתיחת פנים' לפנימייה. ילדי
פנימיית 'אשכול בר' והחיילות  

חיילות מגדוד 414 בשיתוף מתנדבות האגודה למען החייל וילדי פנימיית 'אשכול בר' של עמותת עדן בישע עבדו על מיני 'מייק אובר' לפנימייה. החיילות והמתנדבות הגיעו ל'אשכול בר' ויחד עם ילדי הפנימייה שתלו, עישבו, גזמו והשקו. לאחר מכן הוזמנו ילדי הפנימייה לעדלאידע של גוש אש"ת. רכזת הפעילויות בפנימייה מברכת על הפעילות ומזמינה מתנדבים להגיע ולתרום לטובת פעילות הפנאי של הילדים.


מעשים טובים, תלמידים טובים

כהערכה לסגל החינוכי הכינו תלמידי 'נופי הבשור' משלוחי מנות לחדרי המורים ב'יובלי הבשור', 'נופי הבשור' ו'ניצני אשכול', להנהלת המועצה, ולקהילה הוותיקה שלנו בנווה אשכול.
בבתי הספר היסודיים התקיימה פעילות לשיפור פני הסביבה, עבודות ניקיון צביעה ומחזור, וגם הם ציינו את יום המעשים הטובים בהכנת משלוחי מנות לוותיקי האזור ולחיילים.

חלוקת משלוחי מנות לחיילים

חג שמח לחיילים

ילדי אשכול הכינו משלוחי מנות עבור החיילים שמשרתים בבסיסים באזור. מתנדבי האגודה למען החייל ומתנדבים רבים נוספים הגיעו לבסיסים לחלק את משלוחי המנות וחגגו יחד עם החיילים.
פעילות האגודה אורגנה על ידי כרמלה בוכשטב ואיב איזיקסון שמובילות  את הפעילות זו השנה השנייה.