יום שני, 7 באוגוסט 2017

משפרים את כבישי הגישה - הבעיות הן בשוליים

כחלק מתוכנית הממשלה לחיזוק עוטף עזה לאחר 'צוק איתן', כבישי גישה ליישובים רבים במועצה עוברים בחודשים האחרונים שדרוג - הכולל ריבוד, בניית מדרכות, והצבת תאורה ואמצעי זהירות. עלות הפרויקט, שאותו מובילה חברת נתיבי ישראל, נאמדת בעשרות מיליוני שקלים והוא צפוי להסתיים עד סוף השנה. יובל רויטמן


כל מי שנוסע ברחבי אשכול שם ודאי לב לשלטים הגדולים ולעבודות בכבישי גישה ליישובים רבים במועצה. מדובר בפרויקט שמבצעת חברת נתיבי ישראל (נת"י) לחיזוק הדרום ועוטף עזה, ובמסגרתו משודרגים כבישי הגישה ב-34 יישובים בעוטף עד קו ה-7 ק"מ מרצועת עזה. הפרויקט יצא אל הפועל בעקבות החלטת ממשלה לחיזוק היישובים לאחר 'צוק איתן' והיקפו עשרות מיליוני שקלים. העבודות בכבישי המועצה החלו לפני כארבעה חודשים וצפויות להסתיים עד סוף 2017. הן כוללות, בין היתר, ריבוד הכביש וחידוש האספלט במקרה הצורך, בניית מדרכות, התקנת תאורה ותחנות אוטובוס חדשות על צירים ראשיים, וכן התקנת אמצעי בטיחות שונים.

כיסופים: יש מדרכה יפה, אבל אין שוליים

אבל יש גם בעיות. בכיסופים למשל, בדומה ליישובים אחרים שבהם מתבצע הפרויקט, נבנתה מדרכה להולכי רגל משער הכניסה ועד צומת הגישה לקיבוץ. המדרכה אמנם משרתת נאמנה את התושבים, אך עם זאת יוצרת מצב בעייתי במקרים שבהם יוצא מכיוון הקיבוץ רכב רחב - כמו מוביל צבאי למשל - שחורג מנתיבו: מימינו מדרכה ללא שוליים לרדת אליהם במקרה ובא מולו רכב בנתיב הנגדי - וכך הוא מסכן את הבאים ממול. הבעיה מחמירה בעיקר בשל היעדר שדה ראייה לאורך הכביש בשל פיתולים, בעיקר ביציאה מהקיבוץ. 
מנהלת הקהילה בכיסופים, אהובה אילן מתייחסת לנושא: "חשוב לי להגיד דבר ראשון שעשו עבודה יוצאת מן הכלל -  יש לנו כביש חדש, תאורה, מדרכה יפה וטובה - אבל לצערנו אין שוליים. הסיבה היא שהתקן שלפיו בנו מתאים לכניסה לקיבוץ רגיל. אבל לפעמים עוברים בכביש הזה גם מובילי טנקים ומשאיות צבאיות, ואצלנו אין מישור, אלא גבעות בצדי הדרך. הבעיה היא שהתוכניות אושרו מול המועצה ולא מולנו, וכשהתחילו לעבוד פנינו אליהם, וגם שלחנו מכתב לראש המועצה גדי ירקוני, שהלך ובירר ונאמר לו שזה מתבצע לפי תקן. לדעתי במקרה הזה היה מקום להחריג את התקן".
כביש הכניסה לכיסופים. משמאל -
המדרכה החדשה. לכלי רכב שבא ממול
אין שוליים  לרדת אליהם במקרה הצורך

נתיבי ישראל: "בקשר רציף עם המועצה"

לדברי שמשון חנוך, מנהל אזור בנתיבי ישראל, שאחראי על פרויקטים רבים בדרום ובהם גם על הפרויקט באשכול, "החברה נמצאת בקשר ישיר ורציף עם המועצה. אנחנו עובדים למען התושבים ואם יש צורך - אנחנו משנים. לפני שהתחלנו לעבוד הגענו לכל יישוב והגדרנו בדיוק מה אנחנו עושים וכל התוכניות עברו אישור של המועצה. למרות זאת, כשהתחלנו לבצע חלו לא מעט עיכובים שספגנו על עצמנו עקב תלונות של תושבים והצורך שלנו לשנות דברים תוך כדי עבודה".
מהנדס המועצה מוטי לבאן מסביר: "חשוב לציין שהכבישים האלה הם באחריות נתיבי ישראל ולכן כל התכנון ואישור התוכניות בידיים שלהם - והם עובדים על פי תקנים. עם זאת, כל מה שיכולנו ועוד נוכל לעשות מול היישובים ולמענם נעשה - נערכו סיורים בכל יישוב וכל בקשה שהועלתה מצד נציגיהם הופנתה לנתיבי ישראל. בחלק מהמקרים נענינו בחיוב - ובחלק בשלילה, וזאת משום שהבקשה לא תאמה את התקנים. אני מודע לבעייתיות שלכאורה יש בחלק מהיישובים, ואני מסכים שמצד אחד יש תקנים אך אולי לא התחשבו בכל הפרמטרים כמו למשל כלים חקלאיים וצבאיים. משום כך אני פונה לנת"י לבדיקה מחודשת של הפתרונות. אני מודע שחלק מהאנשים מרגישים כעת פחות בטוחים ממה שהיו קודם, אבל לדעתי זה גם קשור לדפוסי ההתנהגות שלנו על הכביש וההסתגלות למצב החדש. בכל מקרה, אם ניתן יהיה לשנות עוד משהו מקווה שנקבל אוזן קשבת בנת"י".
מנתיבי ישראל ביקשו להוסיף, כי במסגרת הפרויקט החברה עושה ככל שביכולתה על מנת לספק את התשתיות הטובות ביותר למען משתמשי הדרך. במסגרת הכלים והאמצעים שעומדים לרשותה. הרחבת הכבישים דורשת לעתים הפקעות, העתקת תשתיות מסוגים שונים בהן - חברת חשמל, מקורות, הוט, ביוב, וכדומה,  הדורשים תקציבים ואישורים, שאינם עומדים לרשות החברה במסגרת פרויקט זה. ככל שיינתנו האישורים והתקציבים המדוברים - החברה תבצע את אשר יוטל עליה". 

תגובה 1:


  1. מצלמות סקס בוואצפ ושיחות וידאו סקס עם ישראליות שעושות הכל במצלמה שלחו לנו הודעה בוואצפ:


    מאיה 055-5578177 או בטלגרם mayaa69

    דנה 055-3386275 או בטלגרם maya69w


    מצלמות סקס, סקס xxx, סקס לייב, סקס בשידור חי, סקס חי, סקס מצלמות,
    מצלמות סקס חינם, סקס חיות, שידור חי סקס, צאט סקס חינם, סקס בשידור, מצלמות סקס בשידור חי, מצלמות סק, מצלמות סקב,
    מצלמות סקס חי, סקס במצלמה, מצלמות סקס לייב, מצלמותסקס, אגס מצלמות סקס, מצלמות בקס, מצלמות סקס זוגות, וידאו צאט סקס,
    סקסחי, מצלמות סס, סקס מצלמות חינם, מצלמות לייב סקס, מצלמת סכס, מצלמות עירום, nmknu, xex, nmknu,xex, צ'אט מצלמה, אתרי מצלמות סקס, אתר מצלמות סקס, מצלמות סקס בשידור ישיר,
    שידורי מצלמת סקס, מצלמות סקס אנאלי, מצלמות סקס חיות, מצלמות סקס בחינם, הופעות סקס, ישראליות מחכות לך במצלמות סקס, מצלמות צאט וסקס,

    השבמחק