יום חמישי, 11 ביוני 2015

מעבירות את זה הלאה

חנות יד שנייה חדשה בשם "דנדש" נפתחה לפני כחודש וחצי במושב תלמי יוסף. מדובר למעשה במרכז קיימות לבגדים והקליינטים לא משלמים על הבגדים ולו שקל אחד.
שתי הנשים החרוצות שעומדות מאחורי הפרויקט הקהילתי הן דנה עג'מי ועינת שלם מתלמי יוסף. על ההקמה מספרת דנה: "המקום נפתח אחרי שכל אחת מאתנו חלמה בנפרד על דבר כזה. בקפה אחד של בוקר עינת ראתה את כמויות הבגדים שאספתי ודחפה לפתיחת החנות. פנינו למושב שנתן לנו מקום באחד מהמקלטים". מלבד הסיוע של המושב, גם הקהילה נרתמה למשימה: "אנשים טובים מהאזור תרמו מדפים, מתלים וקולבים וכמובן - המון בגדים. אחרי שהתארגנו וסידרנו את הכול החלטנו לפתוח את החנות כשהרעיון הוא שכל אחד יכול לבוא ולקחת את מה שהוא אוהב ללא תשלום - מהסיבה שהבגדים לא נקנו בכסף וכמו שקיבלנו אותם בחינם, ככה אנחנו מעבירות אותם הלאה".
דנה ועינת לא נרתעות מהזמן שהן משקיעות בפרויקט: "הכול שווה כשיש את הסיפוק הפנימי כשרואים את האנשים יוצאים מהחנות עם חיוך גדול על הפנים".
מה שמרגש את השתיים במיוחד הוא שיתוף הפעולה וההיענות הגדולה של התושבים: "להפתעתנו באים המון אנשים והמקום תמיד מלא בשעות הפתיחה. כרגע הגיעו רק מפתחת שלום ואנחנו מקוות שבהמשך יגיעו מכל ישובי המועצה".
שעות הפתיחה:
שני בבוקר -  9:00-11:00
רביעי בערב - 20:30-23:00