יום שלישי, 10 באוקטובר 2017

מגואטמלה - להולנד - ולישראל

דניאל שמש הוא חייל בן 20 המתגורר כיום בקיבוץ אורים ומשרת בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל. דניאל נולד בגוואטמלה, ושם אימצו אותו זוג ישראלים המתגוררים בהולנד, שבה חי כל חייו. לפני שנתיים עלה לארץ כדי להתגייס לצה"ל. "עליתי גם בשביל לעשות עלייה, בשביל לגור כאן, וגם בשביל להתגייס ולתרום למדינה", הוא מספר. "ההורים שלי סיפרו לי סיפורים על מה שהם עשו בצבא, ואיך להם היה, וזה ממש עניין אותי ורציתי לתרום מעצמי".
דניאל מספר שגדל בבית ציוני - שני הוריו שירתו כקצינים בצבא, וסבו שירת בגדוד 50 עוד בזמן שהיה שייך לצנחנים. "מאוד שמחתי כששמעתי שאני מתגייס לנח"ל, וממש כיוונתי להתגייס לגדוד 50. זה היה מאוד חשוב בשבילי גם בגלל ששמעתי על הגדוד מהסיפורים של סבא שלי ורציתי מאוד להמשיך את המסורת".
"מההתחלה רציתי לשרת ביחידה קרבית, להיות לוחם", מספר דניאל, "חיפשתי בהולנד איך אני יכול להתגייס ולשרת בצה"ל ומצאתי את התוכנית של גרעין צבר, שעזרו לי בכל תהליך הגיוס".  דניאל מספר שהמגורים באשכול הם חוויה גדולה: "בהולנד גרתי במרכז, ופתאום לגור בקיבוץ זו ממש חוויה נחמדה. אני מאוד אוהב לגור כאן. זה לימד אותי הרבה דברים על ישראל ועל החיים בקיבוץ".
דניאל עתיד להשתחרר בעוד פחות משנה, והוא מספר על תוכניותיו לעתיד: "אני רוצה לראות אוניברסיטאות פה בארץ, כי אני מתכוון להישאר בארץ ולגור כאן".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה