יום שלישי, 14 בנובמבר 2017

ניתוח מוח

החינוך הבלתי פורמלי הוא מערכת מסובכת שמעטים יכולים לומר שהם מכירים. יצאנו לפענח את מפת המקומות, הפעילויות והפורומים השונים. את זה עושים עם דיגי. גם אחרי כל המסע - לא בטוח שאנחנו מוכנים להיבחן על זה • ארנון אבני



"אתה מוכרח להכיר את דיגי אם  אתה רוצה להבין מה קורה בחינוך הבלתי פורמלי", אומרת לי עטר, חברת מערכת בעיתון ו'אחת שיודעת' ובקיאה בנבכי מערכת החינוך באשכול. 
אז קבענו פגישה. כבוגר 'מעלה הבשור' אני תמיד שמח לבקר בעיר שצמחה ממנו. בעיקר אני נהנה ללכת שם לאיבוד. המקום רוחש פעילות ודרכים שסגורות בקירות פח של קבלני בנייה. כדי למצוא את דרכנו בין המעברים הארעיים אנחנו צריכים להיעזר בהדרכתן של נערות שמתייחסות אלינו בסלחנות השמורה לדינוזאורים.
ממלכת המו"ח
'מרכז מו"ח' נולד ב'מעלה הבשור' וגוייר כהלכה במעבר ל'נופי הבשור'. כל כך טוב הוא גוייר שגם יושביו כבר לא יודעים למה 'מו"ח', אבל שומרים על המותג בעזרת פרשנות חדשה: 'המו"ח – המרכז להדרכה וחינוך בלתי פורמלי'. קצת מפותל עבור מה שהתחיל כראשי תיבות של 'מחשבים וחינוך' אבל מי סופר. בניין מרשים ובו משרדים ואולמות שכולם משמשים את ממלכת החינוך הבלתי פורמלי על כל פרטיה.
דגנית לבנון, המכונה דיגי, רק בת 40, תושבת נצרים, בעלת שני תארים בחינוך עם תכניות לדוקטורט ואם ל-7, הגדולה בכיתה ט'. אם לא הייתה מציגה את עצמה אפשר היה לטעות ולחשוב שהיא בעצמה מדריכה בתנועת נוער.  
כשהיא מדברת על עבודתה ועל חינוך היא משתמשת בכל המחוות העומדות לרשותה: תנועות ידיים תיאטרליות, הבעות פנים ודיבור דרמטי – ההצגה הכי טובה במועצה ("הנה כאן, מרכז תנועות הנוער, בדיוק עכשיו יש פה פגישה של מדריכי תנועת המושבים... שלום חבר'ה, אלה עטר וארנון מעיתון 232...").

תנועות הנוער

חשוב לה להדגיש שמדור הנוער נראה כמו שהוא נראה היום הודות לאדווה פורטל-כהן ולליווי של יעל אדר, שהגו וחלמו והפכו את המקום לאימפריה קטנה: "לפני עשור זה היה חדרון קטן במועצה, ללא תנועות וללא בית ירוק". 
האולם המרכזי במו"ח משמש את כל תנועות הנוער למפגשים ולהדרכה שמתקיימים דרך קבע – צוותי ההדרכה בונים תכניות בעזרת הרכזים ויש גם מפגשים משותפים של מדריכי כל התנועות. בשנתיים האחרונות הורחב מאוד תחום ההדרכה והליווי הפרטני של היישובים. רכזת ההדרכה היא לילך שער מקיבוץ משמר הנגב, והיא מלווה את ועדות הנוער ואת המדריכים בדילמות השונות.
באשכול פועל מודל מוצלח שמחלק את הגזרות של תנועות הנוער. אמנם נהוג לראות בתחרות בין התנועות סוג של שוק חופשי שמשביח את השירות, אבל כבר מזמן ברור לכולם שתחרות כזו הרסנית יותר מאשר בונה. הקהילות הקטנות של מושבים וקיבוצים לא יכולות להכיל פיצול של מעט בני המקום לתנועות שונות. זה כרוך לא רק בגודל הקבוצה אלא גם במבנים, הסעות ולוחות זמנים. 
החלוקה היא אפוא של בני המושבים – התנועה הגדולה באשכול, הנוער העובד בקיבוצי התק"ם לשעבר והשומר הצעיר בקיבוצי הקיבוץ הארצי. בנווה ובבני נצרים פועלת תנועת 'אריאל' שככל הנראה דוחקת את רגלי בני עקיבא הוותיקה.

מוזיקה וקבוצות 

באולם השני, הבנוי כמו משרדי 'קיוביקל' שקירותיו מכוסים בכרזות של מופעי מוזיקה, יש לכל תנועה משרד קטן, פתוח, שמאפשר התנהלות פנים-משרדית בצד מגע ושיתוף עם כל האחרים, אבל הרוח היא רוחו של 'הבית הירוק', ובראשו תחום המוזיקה בהנהגת אלירן קליסקי. כאשר דיגי סופרת את הפעילויות השונות עיניה נוצצות: "יש פה קבוצות: מוזיקה, דיג'יי, אופניים, קייקים, (נוסעים כל שבוע לים ביפו), גרפיטי (הבאנו אמן גרפיטי), יוצרות (רק בנות, ככה יצא) ובית קפה". 
במקום מתקיים פעם בשבוע פורום 'שולחנוער' שכולל את ראשי כל הגופים: דיגי, יסמין מסיקה  – רכזת הבית הירוק, אלירן – רכז המוזיקה, רכזי כל אחת מתנועות הנוער ודקר אלמוג – רכזת אדמיניסטרציה ("היא מדהימה, יש לה קשר עם הנערים שאסור לוותר עליו"). וגם מפגש של רכזי הנוער מהמושבים – פעם בשלושה שבועות.
מי שיגיע השבוע לחג התנועות מוזמן לשנן את כל הפרטים והשמות. 




2 תגובות:


  1. מצלמות סקס בוואצפ ושיחות וידאו סקס עם ישראליות שעושות הכל במצלמה שלחו לנו הודעה בוואצפ:


    מאיה 055-5578177 או בטלגרם mayaa69

    דנה 055-3386275 או בטלגרם maya69w


    מצלמות סקס, סקס xxx, סקס לייב, סקס בשידור חי, סקס חי, סקס מצלמות,
    מצלמות סקס חינם, סקס חיות, שידור חי סקס, צאט סקס חינם, סקס בשידור, מצלמות סקס בשידור חי, מצלמות סק, מצלמות סקב,
    מצלמות סקס חי, סקס במצלמה, מצלמות סקס לייב, מצלמותסקס, אגס מצלמות סקס, מצלמות בקס, מצלמות סקס זוגות, וידאו צאט סקס,
    סקסחי, מצלמות סס, סקס מצלמות חינם, מצלמות לייב סקס, מצלמת סכס, מצלמות עירום, nmknu, xex, nmknu,xex, צ'אט מצלמה, אתרי מצלמות סקס, אתר מצלמות סקס, מצלמות סקס בשידור ישיר,
    שידורי מצלמת סקס, מצלמות סקס אנאלי, מצלמות סקס חיות, מצלמות סקס בחינם, הופעות סקס, ישראליות מחכות לך במצלמות סקס, מצלמות צאט וסקס,

    השבמחק
  2. Silver Acrylic Art - Tithlon's Art - Tioga Arts
    Silver Acrylic Art – Tithlon's Art · Silver Acrylic Art · 2019 ford ecosport titanium Stainless Steel Acrylic Art titanium solvent trap monocore · Silver Acrylic Art · titanium bmx frame Silver edc titanium Acrylic Art · Stainless titanium tube Steel Acrylic Art · Silver Acrylic Art · Silver Acrylic Art

    השבמחק