יום ראשון, 8 באוקטובר 2017

רכב אל הזהב

יואב שפירא (18) מעין הבשור עלה על אופנוע בגיל 4 - ומאז לא ירד ממנו. בחודש האחרון השתתף במרוץ שטח בצרפת, שבו רכב בכל יום 8 שעות ו-300 ק"מ, ואף קושי לא עצר אותו מלהגיע ליעד


6 ימים, 8 שעות ו-300 ק"מ ביום - זה האתגר שהציב לעצמו יואב שפירא (18) עין הבשור, כשטס להשתתף במרוץ אופנועי השטח Six days בעיר בריב בצרפת בתחילת ספטמבר. זה היה קשה ומאתגר, ובמהלך המרוץ הוא גם שבר זרת ונחבל במרפק, אבל זה לא עצר בעדו. הוא סיים במקום ה-30 הכללי, בתחום הזמן שזיכה אותו במדליית זהב שניתנת לרוכבים שסיימו בזמן כולל שלא עולה על 10% יותר מהרוכב המנצח.
בגיל 4 הצטרף יואב לתחביב המשפחתי ועלה לראשונה על אופנוע. כילד רכב להנאתו בטיולים המשפחתיים, עד שבגיל 13 רצה לעסוק בספורט באופן מקצועי. "רציתי להתמודד עם מצבי לחץ ולחוות הצלחות ואתגרים. באותה תקופה בן דוד שלי תומר שפירא כבר התחרה והתחום היה מוכר לנו. השתכנעתי ללכת בעקבותיו, ומאז הוא מהווה לי מודל לחיקוי, ובזכות האימונים איתו הגעתי לאן שאני נמצא היום".
בגיל 14 הוא התחיל להתחרות באליפות ישראל באופנועי שטח ובמקביל להתאמן ברכיבה כחמש פעמים בשבוע, בנוסף לאימוני כושר. "הרכיבה הייתה בראש סדר העדיפויות שלי וכך נאלצתי לוותר על דברים אחרים כמו בילויים עם חברים או לימודים. אך הסיפוק שאני מרגיש בסוף אימון או תחרות, בין אם הצלחתי בה או לא,  גורם לי להיות שלם כל פעם מחדש עם הדרך שבחרתי".

מאה אחוז ריכוז

יואב רוכב על אופנוע husqvarna 250 f, קטגוריית C1 - קטגוריית הנפח הקטנה - וזו לא הפעם הראשונה שהוא משתתף במרוץ. "בעקבות החוויה של המרוץ בשנה שעברה הפקתי לקחים ולמרוץ השנה כבר ידעתי בערך למה לצפות. כחודש לפני כבר טסתי לאזור המרוץ להתאמן, להתרגל לתוואי שטח ולכוון את האופנוע. אבא שלי הצטרף למרוץ וליווה אותי, נתן לי תמיכה טכנית ומילא אותי באנרגיות בכל פעם שראיתי אותו בנקודות מסוימות במהלך היום".
במהלך ששת ימי המרוץ, 900 הרוכבים נמצאים על האופנוע 8 שעות רצופות ומתישות ועוצרים רק לצורך תדלוק וטיפול באופנוע, שבמהלכם רק הרוכב מורשה לגעת באופנוע. מסלול הרכיבה עובר בתוואי שטח מורכב שמשלב בין היתר עליות, יערות וקטעים מסולעים הדורשים שליטה טכנית גבוהה מאוד. 
"כשרוכבים לבד שמונה שעות ביום, הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על רמת ריכוז גבוהה כדי להתמודד עם כל קושי פיזי. ביום הרביעי, טעות של חוסר ריכוז הביאה אותי לפציעה במרפק ושבר בזרת. כמובן שלא חשבתי לוותר, אבל בכדי לחזור לקצב הרכיבה שלי חשבתי על דברים שיעודדו אותי, כמו המשפחה שעושה הכול כדי שאצליח או המחשבה שבצבא אתמודד עם אתגרים פיזיים גדולים יותר. כך, עם קצת משככי כאבים והרבה אנרגיות מאבא בימים שלאחר מכן, הצלחתי לשפר את המיקום שלי ונהניתי מכל רגע למרות הקושי הפיזי".

מה נותנת לך הרכיבה התחרותית?

"הרכיבה התחרותית גורמת לי להתמודד עם אתגרים. זה ספורט שמשלב בין יכולות פיזיות גבוהות, דיוק וקואורדינציה, קור רוח ושיקול דעת. ההתמודדות עם כל הדרישות האלה עיצבה אותי גם מחוץ לאופנועים. אני אוהב לעמוד מול מצבים שדורשים ממני את התכונות האלה והרכיבה גורמת לי להנאה גדולה וסיפוק עצמי".

סגירת מעגל

לפני חודשיים סיים יואב כיתה י"ב בבית הספר האזורי 'נופי הבשור' ובחודש האחרון, מיד עם חזרתו מהמרוץ, התחיל שנת מכינה במכינה הקדם צבאית 'תבור' בנצרת עילית. "אני אהיה שם בעשרת החודשים הקרובים. המכינה משלבת בין התנדבות בקהילה, בעיקר עם הנוער בעיר, לימודים בנושאי יהדות, פילוסופיה וכדומה, טיולים והכרת הארץ והכנה לשירות הצבאי. בחרתי לעשות שנת מכינה כדי להתפתח אישית ולהתחיל להיות מעורב בחברה הישראלית.
"תמיד ידעתי שיגיע הזמן שבו אתחיל את השרות הצבאי (והשנה שלפני) ואאלץ לעזוב את תחום הרכיבה, ותמיד הייתי שלם עם זה. ההצלחה במרוץ האחרון, שנגמר ממש יום לפני שיצאתי למכינה, הרגישה לי כמו סגירת מעגל וסיום משמח לתקופה הארוכה של העיסוק ברכיבה. אני בטוח שהתקופה הזאת תיזכר לי תמיד באהבה והנאה ותשאיר בי תשוקה לחזור לתחום בעתיד".

תגובה 1:





  1. שיחות סקס אירוטיות בוואצפ, אנחנו גם שולחות סרטי סקס פרטיים שלנו שצילמנו בבית, שלחו לנו הודעה אנחנו מחכות:

    בר 050-7534732

    ספיר 055-9310377



    שיחות סקס, שיחות סקס מדליקות, שיחות סקס בערבית, שיחות סקס ישראליות, שיחות סקס, שיחות סקס בחינם, שיחות אירוטיות, שיחות ארוטיות, שיחות סקס בטלפון,שיחות סקס לוהטות,
    שיחות סקס בעברית, שיחות סקס בוואצפ, שיחות סקס בטלגרם, שיחות סקס חרדיות, שיחות סקס ארוטיות בטלפון,שיחות סקס לייב, סקספון, סקס בטלפון, שיחות סקס עם ישראליות, שיחת סקס, שיחות סקס עם רוסיות,
    שיחות סקס ברוסית, ahju, xex' ahju, truyhu,' ahju, thruyhu,المحادثات والجنس, محادثات الجنس, Секс разговоры

    השבמחק