יום חמישי, 6 ביולי 2017

חדש ב'נופי הבשור' - חדר בריחה

תלמידי פרויקט המצוינות בכיתה ז' בהובלת רכזת האנגלית לילי בר עם קזדו, הפכו במו ידם מקלט תת-קרקעי בבית הספר לחדר בריחה מאתגר ויצירתי


כשלילי בר עם קזדו, רכזת האנגלית ב'נופי הבשור' החליטה לקחת קבוצה של שישה תלמידים משכבה ז' לפרויקט המצוינות, היא "שברה את הראש" איך לאתגר אותם. ואז, במקרה לילי ומשפחתה יצאו לבלות יחד בחדר בריחה ושם היא החליטה שזה מה שהיא רוצה לעשות עם קבוצת המצוינות - להקים חדר בריחה בתוך כותלי בית הספר.
כשזמירה בן יוסף, מנהלת 'נופי הבשור' שמעה על הרעיון, היא אמרה שאין מקום פנוי בבית הספר, אבל לילי התעקשה שימצאו מקום, גם "מתחת לפני האדמה". וכך היה: זמירה העמידה לרשות קבוצת המצוינות מקלט תת קרקעי שלא היה בשימוש.
בהתחלה היה קשה לדמיין איך הופכים את המקלט לבית של משפחה שיהווה את המסגרת של חדר הבריחה. אבל עם עזרה של אנשי צוות, המקלט נוקה ונאספו אליו חפצים רבים שיהוו את התפאורה המתאימה.

לילי השביעה את התלמידים לסודיות גמורה והטילה עליהם לבנות את החידות - כולן באנגלית כמובן. שלושה חודשים נמשכה בניית התוכנית, כשכל חידה מהווה חוליה אחת בשרשרת החידות עד לפתרון שמאפשר יציאה מהחדר. כשהכול היה ערוך ומוכן, הזמינה לילי קבוצת מורים ובשלב ההרצה, "ניסתה" עליהם את חדר הבריחה. זה לא היה קל, אבל הם נענו לאתגר, פתרו את התעלומה והצליחו לצאת מהחדר. בהמשך, ביקרו בחדר תלמידי חטיבת הביניים.
בחדר ביקרו עד כה כחמש קבוצות של מורים ולמעלה מעשר קבוצות של תלמידים, כאשר כל מי שביקר בחדר יצא נרגש. תלמידים, מורים ואנשי צוות לא מאמינים שכל זה התרחש מתחת לרגליהם מבלי שידעו על כך דבר. החדר המושקע נשמר כמובן, ובשנה הבאה מתכננת לילי לבנות סיפור חדש (בנוסף על הקיים) עם קבוצה אחרת.
"לסיכום", מספרת לילי, התלמידים התנסו בחשיבה מחוץ לקופסה, בכתיבת חידות בשפה אנגלית, ולמדו שאפשר לעוף גבוה גם במסגרת המגבלות הקיימות".
"לא עשיתי שום דבר לבד", מבקשת לילי להדגיש, "דפנה רבינוביץ', אשת צוות מופלאה, עזרה המון והתלמידים - אמרי חיימי, מעיין גנילוין, יהב בירה, עמית אנגלוב, שלו קינג ועידו ניסן כהן - יצרו חדר בריחה יש מאין".



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה