יום ראשון, 13 בנובמבר 2016

עפים על כל כדור

הערב (יום א', 13/11) בשעה 20:30 יעלו שחקני הכדורעף הבוגרים של הפועל אשכול למשחקם השני בליגה ארצית דרום. מנהל הקבוצה זוהר קופץ' והמאמן הוותיק אלכס צייטלין מספרים על החלום שהפך למציאות - וקוראים לתושבי המועצה להגיע לאולם סביון ולעודד


בשבוע שעבר, ביום ראשון ה-6.11, אחרי חודשיים של אימונים, עלו שחקני קבוצת הכדורעף הטרייה - הפועל אשכול - למשחקם הראשון בליגה ארצית דרום, משחק חוץ נגד מכבי אשדוד המנוסה. אחרי קרב צמוד שארך כשעתיים, הפסידו שחקני אשכול 3-2 במערכות, כשהמערכה האחרונה הסתיימה בתוצאה 15-13. 

מגיל 15 ועד 50

בקבוצת הבוגרים החדשה משחקים 15 חבר'ה, מגיל תיכון ועד גיל 50, שמתאמנים באולם סביון פעמיים בשבוע. בשבוע שעבר הם התחילו לשחק בליגה הארצית, שהיא הליגה השלישית בארץ - אחרי ליגת העל והליגה הלאומית.
זוהר קופץ' מעין הבשור (במקור מצאלים)  הוא מנהל הקבוצה, ויש לו קשר משפחתי לענף: "הבן שלי עמרי עזב את אסא באר שבע לטובת הקבוצה שלנו וקינן משחק בליגת העל בהמעפיל חדרה וגם בנבחרת ישראל, ואני מקווה שהוא גם יצטרף לשורותנו בהמשך".  
זוהר מספר איך נכנס לניהול הקבוצה: "לפני כשלושה חודשים פנה אליי המאמן אלכס צייטלין ושאל אם הייתי מוכן לקחת את ניהול הקבוצה על עצמי. קפצתי מיד על המציאה, כי אמרתי שחייבים לקחת את העסק ולקדם אותו". 
מאז תחילת ספטמבר, מגיע זוהר לכל אימון, עוקב אחרי השחקנים ונהנה מכל רגע. "החלום שלי זה להקים מועדון כדורעף כמו שיש במקומות אחרים בארץ - מכיתה ד' ועד בוגרים. אני רוצה לקחת אחריות, את הכול אני עושה בהתנדבות, ברצון ובכיף ואנחנו מקווים שבעתיד יהיה גם כדורעף חופים".

בואו לעודד

משחק הליגה השני, נגד אסא ירושלים, יתקיים כאמור הערב, יום ראשון ה-13.11 בשעה 20:30 באולם סביון. "אני קורא לתושבי המועצה להגיע ולעודד", אומר אלכס צייטלין, המאמן הוותיק של הילדים והנוער במועצה, שמאמן גם את הקבוצה הבוגרת. "אם האולם יהיה מלא זה ניצחון שלנו". 
אלכס, כמו זוהר, מכוון גבוה, ורוצה לסיים את העונה במקום הראשון שיבטיח עלייה לליגה הלאומית. "אני מרוצה, הגיעו שחקנים חזקים". ומה בנוגע לכסף? בינתיים, בשנתה הראשונה של הקבוצה, כל שחקן משלם אלף שקל. "הצבתי את זה כתנאי למחויבות של השחקנים", מסביר זוהר, שמספר שגם המועצה שותפה למימון. 
על החולצות מתנוסס הלוגו של יח"ם, בינתיים הספונסרים היחידים של הקבוצה, ואלכס וזוהר מקווים שבשנה הבאה עוד עסקים פרטיים במועצה, קטנים וגדולים, יצטרפו לתמיכה. "צריך גם קורס מדריכים, מחנות אימונים וציוד".
אלכס צייטלין וזוהר קופץ'

כל אימון מלחמה

לדברי ניצן פרחי משדה ניצן (34), אחד מהשחקנים "הרמה טובה. מה שיפה זה שכל השחקנים (מלבד אחד) הם מהמועצה. בנוסף, טווח הגילאים מגוון; יש תיכוניסטים, חיילים, חבר'ה אחרי צבא ויש גם חבר'ה בגילאי ה-30 ואפילו בני 50".

יש סיכוי לעלות ליגה?

"אני עוד לא מכיר קבוצות אחרות, אבל ההרגשה היא שזו קבוצה בליגה בכירה ביותר. קורה פה משהו יפה מאוד מבחינה מקצועית: יש שני אימונים בשבוע, משמעת והספק גבוה. בנוסף, כל אימון הוא כמו מלחמה. עובדים בטירוף ולא סתם משחקים. כולם מתאמנים כמו חבר'ה בני 18 וכשנגמר האימון לא רוצים ללכת הביתה".

נשמע רציני

"הרעיון הוא שתהיה קבוצת דגל למועצה ושהחבר'ה שעכשיו בקבוצות הילדים והנוער יסתכלו ויידעו שיש להם לאן לחזור אחרי הצבא. שאפשר לגור פה ולשחק כדורעף בצורה מקצועית".


יובל רויטמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה