יום שני, 10 בפברואר 2014

לא טוב היות האדם לבדו

פנויים בני 60-45 מאשכול - רוצים להכיר חברים חדשים, להיפגש, לטייל ולבלות? הכתבה הבאה היא בשבילכם • עפרה בן נתן

הפרסומים בפייסבוק היו מסקרנים: קבוצת ‘אמצע הדרך’ מזמינה פנויים ופנויות בני 60-45 מאשכול והסביבה לבלות ביחד: לצאת לטיולים, מסיבות או סתם ליום כיף בטבע, ובעיקר - להגדיל את מאגר החברים. לא מעט תושבים מאשכול הרימו את הכפפה, וכך קמה קבוצה חיה ותוססת, שנפגשת פעם בכמה שבועות ועושה חיים משוגעים.
את קבוצת 'אמצע הדרך' הקימו עלי וורבוף מקיבוץ חולית וסילבינה אוליקי מקיבוץ נירים, מתוך רצון ליצור מעגל חברתי לתושבים בגילאי אמצע הדרך שאין להם מסגרת מתאימה באזור. “אנחנו מחפשות אנשים בני גילנו, פלוס- מינוס חמישים, שכרגע לא נמצאים בזוגיות", אומרת עלי, “המטרה היא ליצור קשרי ידידות, בילויים וטיולים משותפים, יציאה למופעים ואפילו טיסה משותפת לחו"ל".
יש היענות?
“כן. נכון להיום הקבוצה מונה כ 20- איש ואישה. היו לנו כבר שלושה מפגשים, נפגשנו בשבת לארוחת בוקר, עשינו פיקניק בטבע ונפגשנו כולנו בקיבוץ חולית. אנחנו כמובן מחפשים לצרף חברים חדשים, ככל שנהיה רבים יותר נוכל לעשות יותר.
“במפגש האחרון בחולית כבר היינו קבוצה גדולה ונעימה. התכוונו לשהות אחד עם השני כשעתיים אך המפגש ארך חמש שעות. צחקנו הרבה ולמדנו להכיר אחד את השני. הקמנו צוות תפעול לדף הפייסבוק וחילקנו תפקידים. נוצרה אווירה מאוד נעימה עם טעם של עוד".
מה מטרת הקבוצה?
קבוצת אמצע הדרך
“מדובר בקבוצת אנשים המחפשים אנשים דומים להם מבחינת הסטטוס למטרת חברה נעימה. מטרתו להיות גשר לקשר בין אנשים שמסיבות שונות אינם בזוגיות ומעוניינים ליצור קשרים חברתיים. אנחנו מאמינות שאם ברצוננו בשינוי עלינו להיות השינוי. חברתם של ילדינו נעימה לנו אך היא אינה מחליפה את חברתם של מבוגרים בני גילנו".
עלי וסילבינה מדגישות כי לא מדובר בקבוצה של פנויים פנויות. “אין זה אתר הכרויות. מי שימצא בן או בת זוג דרך הקבוצה מה טוב, אך זו אינה המטרה המוצהרת של הקבוצה".
מי שמעוניין להצטרף לקבוצה יכול ליצור קשר דרך הפייסבוק של הקבוצה “אמצע הדרך" ולהשאיר מספר טלפון. עלי וסילבינה יוצרות קשר על מנת לוודא התאמה, וברגע שחבר או חברה חדשים מתווספים לקבוצה הם מצורפים לקבוצת וואטסאפ או הודעות טקסט, מקבלים עדכונים שוטפים על פעילות הקבוצה ויכולים להיות בקשר רציף אחד עם השני.

המפגשים הבאים של ‘אמצע הדרך': 22.2.2014 טיול טבע בכלניות. פרטים בקבוצת הפייסבוק ‘אמצע הדרך’ או בטלפונים: עלי 054-7917636 , סילבינה 054-7916502.