יום שני, 10 בפברואר 2014

נשים מובילות שינוי

פורום הנשים של אשכול יצא לדרך. המטרה - העצמת נשים במועצה, הדרך - חשיבה ופעולה משותפת, האמצעי - את ואני • עפרה בן נתן

שלושים נשים תושבות אשכול התקבצו בחודש שעבר בחדר הישיבות במועצה, לדבר על העצמה, ייצוג, צרכים ובעיקר - על שינוי. פורום הנשים של אשכול החל את פעילותו ואת הנשים שהגיעו לפגישה הראשונה איחדה מטרה משותפת - לקדם מעורבות של נשים בעשייה הציבורית במועצה.
מאחורי הפורום עומדות שתי נשים – רונית מינקר דוברת המועצה שמכהנת גם כיועצת הרשות לקידום מעמד האישה, וענת חן רכזת יזמות ועסקים במועצה. רונית וענת פועלות יחד עם צוות מנהלות מהמועצה שיזם את הקמת הפורום.
בתחילת המפגש הציגה רונית סקירה על מספר הנשים בעמדות מפתח במועצה. על פי הנתונים ברוב ועדי היישובים ובמליאת המועצה הנשים מהוות מיעוט - במליאת המועצה יושבות רק 14% נשים (5 מתוך 37), ובוועדי היישובים יש 29% נשים. בתשעה יישובים באשכול יושבים בוועד אך ורק גברים. לעומת הנתונים הלא מעודדים האלו בקרב בעלי התפקידים במועצה המצב שונה – רוב המנהלים במועצה - 62% - הן נשים.
ראש המועצה חיים ילין הגיע לברך את המשתתפות ואמר כי הוא מקווה לראות בעתיד ראש מועצה אישה וסגנית ראש מועצה אישה. “אני קורא לכן לכבוש את מליאת המועצה", אמר חיים, “אם נשים היו מנהלות את המדינה הכל היה נראה אחרת".
יפעת ניימן, יועצת ארגונית מטעם עמותת כ"ן שליוותה את הקמת הפורום, נתנה רקע כללי למשתתפות והזמינה את הנשים להיות חלק מהשיח ולהשמיע את קולן. “לנשים יש יכולת לראות צרכים אחרים בחברה", אמרה יפעת, “ככל שיהיו יותר נשים בעמדות של קבלת החלטות איכות החיים של כולנו תעלה".
פורום הנשים בפגישתו הראשונה
בשיח שהתפתח לאחר מכן העלו המשתתפות נושאים הנוגעים ישירות לנשים במועצה ודורשים טיפול. דובר על פיתוח מקורות תעסוקה ופנאי לנשים בשלבי חיים שונים (לאחר לידה, מעל גיל 60 וכו’), על הצורך בהארכת שעות הפעילות של מערכת החינוך, על הצורך בהכשרות ייעודיות לנשים ועל רצון לקבע בחוק את שיפור ייצוג הנשים במליאה ובוועדי היישובים )בעיקר במושבים(. נושאים נוספים שעלו היו אפשרות של שיתופי פעולה בין עסקים במועצה לעידוד כלכלה מקיימת, סיוע למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ועוד.
נשים המעוניינות להצטרף לפורום יכולות ליצור קשר במייל: nashim.eshkol@gmail.com
בחודש מרץ עתיד להיפתח קורס “מנהיגות את המחר". נשים המעוניינות ללמוד ולהתפתח לקראת השתלבות בעמדות מפתח מוזמנות להירשם.